תיקון משאבת סחרור לדודי שמש וקולטים

תיקון והחלפת משאבת סחרור לדוד שמש ומערכות סולאריות

משאבת סחרור היא חלק חשוב במערכת סולרית של דוד שמש. היא אחראית על סחרור המים במערכת, כך שהמים החמים מהקולט יגיעו לדוד.
הן נמצאות בשימוש במאגרים של מים עומדים או במקומות בהם יש מים חמים כמו קולטי שמש או דודי שמש.
במערכת סולארית של דוד שמש, המים החמים מהקולט עולים למעלה בזכות כוח הגרביטציה. עם זאת, כאשר המים מגיעים לדוד, הם צריכים לזרום בחזרה לקולט כדי לחמם את המים הקרים. משאבת הסחרור עוזרת למים לזרום בחזרה לקולט, גם כאשר הטמפרטורה של המים נמוכה.

התפקיד של משאבות הסחרור הוא ליצור הזרמה קבועה של מים וכך למנוע מצב של מים עומדים וכן לחמם מים באמצעות אנרגיה סולארית בצורה תקינה ונכונה.

בבניינים בהם מותקנים דודי שמש וקולטי שמש, המשאבות מאפשרות הזרמה של מים חמים מהקולט אל דוד השמש, שכן לרוב הדוד מותקן בגובה גבוה יותר מהקולט, ולכן כאשר המים מתחממים בצנרת הקולט, הם צריכים לעבור אל דוד השמש ולעלות לגובה ולא יוכלו לעשות זאת ללא משאבה שתבצע הזרמה שלהם אליו.
משאבת סחרור היא משאבה חשמלית שגודלה נקבע לפי כמות הדיירים. היא מותקנת בין הדוד לקולט.
משאבת סחרור חשמלית רגילה היא המשאבה הנפוצה ביותר. היא פועלת על חשמל 220 וולט

משאבת סחרור היא חלק חשוב במערכת סולרית של דוד שמש. היא מבטיחה שהמים החמים מהקולט יגיעו לדוד, כך שתמיד יהיה לכם מים חמים לשימוש.

התקנה או שינוי מיקום של המשאבה

כל התקנה של דוד שמש חדש, או שינוי במיקום של דוד השמש, מחייבים ביצוע של החלפת משאבת סחרור המים. החלפה של משאבת סחרור המים חייבת להתבצע על ידי טכנאי מקצועי בתחום, וייתכן כי יידרש גם שינוי כזה במקרה בו הדוד אינו מחמם את המים בצורה תקינה.

בכל מקרה כזה טכנאי מקצועי ומומחה בתחום יגיע עד אליכם, יבחן את הסיטואציה עמה אתם מתמודדים ויתאים לכם את המשאבה הנכונה ואת ההתקנה המתאימה ביותר. הטכנאים של א.ד מערכות מנוסים מאוד בתחום ויודעים כיצד לזהות בעיות בקלות ולהתאים את ההתקנה הנכונה ביותר כך שהמערכת תשמש אתכם היטב וללא כל בעיות.

מה התקלות שיכולות להיות במשאבת הסחרור?

ישנן כמה תקלות נפוצות בהן אנו נתקלים במשאבת סחרור לדודי שמש וקולטים, ולכן בכל מקרה של בעיה חשוב מאוד להזמין מומחים בתחום אשר יאבחנו את הבעיה בצורה הטובה ביותר ויציעו לכם את התיקון הנכון, או החלפה של המשאבה במידה והתיקון יקר מידי או בלתי אפשרי:

  1. בלאי טבעי – משאבת סחרור לדודי שמש וקולטים סובלות מבלאי טבעי, במיוחד אם לא מתחזקים אותן בצורה טובה. במידה והמשאבה לא מצליחה לבצע הזרמה של המים בצורה תקינה, רוב הסיכויים הם שהיא כבר לקראת סוף חייה ויש צורך בהחלפה למשאבה חדשה.
  2. משאבה שרופה – כאשר לא נכנסים למשאבה מים באופן רציף, בדרך כלל בשל חסימות בצנרת שנגרמות עקב אבנית או חלודה, היא מתחממת ונשרפת. לכן פעם בשנתיים – שלוש יש לבצע עבודות תחזוקה של המשאבה וכך למנוע חסימות כאלו שישרפו אותה.
  3. משאבה מקצרת – משאבת סחרור עובדת על חשמל, ולכן אם המשאבה או לוח הפיקוד שלה חשופים למים, היא יכולה לגרום לקצר ולכן יש לבצע בידוד שלהם באמצעות שכבת בידוד מתאימה.

כיצד פועלת משאבת סחרור?

להלן תיאור של אופן פעולת משאבת סחרור במערכת סולרית של דוד שמש:

  1. המים החמים מהקולט עולים למעלה בזכות כוח הגרביטציה.
  2. המים החמים מגיעים לדוד.
  3. משאבת הסחרור פועלת ומזרימה את המים החמים בחזרה לקולט.
  4. המים הקרים מהקולט מתחממים על ידי הקולט.
  5. המים החמים מהקולט עולים למעלה בזכות כוח הגרביטציה, והתהליך חוזר על עצמו.

כמה עולה להחליף משאבת סחרור לדודי שמש וקולטים?

במקרה בו יש צורך בהחלפה של משאבת סחרור לדודי שמש וקולטים, כאשר מדובר במערכות גדולות המתאימות לבניינים, הדבר יכול לעלות בטווח מחירים של בין 1,000 ₪ לבין 2,000 ₪. המחיר הזה כולל גם את המערכת עצמה וגם את העבודה.

מתי צריך להחליף משאבת סחרור לדוד שמש?

משאבת סחרור צריכה להיות מוחלפת אחת ל-5-10 שנים, בהתאם לדגם ולכמות השימוש או במקרים בהם משאבת הסחרור נשרפת בגלל תקלה חשמלית.

מי יכול לבצע התקנת או החלפת משאבת סחרור לדוד?

ישנם נתונים רבים אשר יכולים להשפיע על העלות הסופית ולכן חשוב מאוד להזמין חברה מקצועית אשר מתעסקת במערכות סולאריות ודודי שמש (ולא חשמלאי רגיל) אשר תבצע עבורכם את התכנון הנכון ותעניק לכם הצעת מחיר הוגנת.

אנו עובדים בשקיפות מלאה וניתן לכם הסבר מלא על כל התהליך וכל דבר לו אתם זקוקים כך שתוכלו לבצע את ההחלפה בצורה הטובה ביותר ובמחיר המשתלם ביותר.

הדוד נוזל? מקצר?
לא מחמם?
דברו איתנו ונגיע לתקן במחיר הוגן!